Kowalczyk väljer att hoppa av Tour de Ski !

De senaste fyra åren har Justyna Kowalczyk vunnit Tour de Ski.

Men det blir ingen femte seger i följd.

Idag kom hon med beskedet att hon inte ställer upp i tävlingen.

– Jag beklagar, men som det är just nu kan jag inte starta i Tour de Ski. 


Tidigare har hon öppet visat sin ilska mot internationella skidförbundet (Fis), som ändrade klassisk etapp mot fristilsetapp.



Lars Magnus

Varför är alla sträckorna ändrade till fristil? Jag förstår Kowalczyk, man börjar bli bra trött på FIS nu ...

Svar: Hej !! Alla sträckor är inte ändrade till fristil ! På grund av snöbrist är dagens långa klassiska sträcka ändrad till fristilssprint ! Det blir orättvist, jag förstår oxå Kowalczyk !
rolfzetterberg.blogg.se

2013-12-29 | 00:33:45
Hemsida: http://nordicskiphd.wordpress.com
Ditt namn:
Kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0